Close
Skip to content

Gratis verzending vanaf € 75,-

Uitstekende service

Veilig betalen

Twee jaar garantie

14 dagen retourrecht

Gratis verzending vanaf € 75,-

Uitstekende service

Veilig betalen

Twee jaar garantie

14 dagen retourrecht

Garantie & Klachten

Bij gewoonstoel.nl krijg je 2 jaar garantie op fabricagefouten. Garantie zegt iets over de kwaliteit van het product. Met de garantie laten we zien dat we achter onze producten staan ten aanzien van deugdelijkheid en bruikbaarheid. Voor alle artikelen die je als consument bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat je als consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Bovendien zegt het iets over de service die we bieden, wanneer er onverhoopt toch iets mis mocht zijn met een product. Het enige dat we vragen, is dat je het aankoopbewijs bewaart, de onderhoudsadviezen opvolgt en dat wij in de gelegenheid worden gesteld om het product te inspecteren. De door ons aangeboden fabrieksgarantie doet geen afbreuk aan de wettelijke garantie.

Om aanspraak te kunnen maken op garantie voor de producten van gewoonstoel.nl is het van belang dat je van het volgende op de hoogte bent:

Garantievoorwaarden gewoonstoel.nl

GewoonStoel.nl garandeert dat een artikel bij normaal huishoudelijk gebruik en juiste montage niet meer dan normale slijtage vertoont. De garantie is geldig vanaf de leverdatum van de eerste aankoop. Op de garantie kan alleen aanspraak worden gemaakt op vertoon van een geldig aankoopbewijs. GewoonStoel.nl behoudt zich het recht voor artikelen die in haar assortiment zijn opgenomen, of onderdelen daarvan, te wijzigen of uit het assortiment te nemen. De klant kan in het voorkomende geval aanspraak maken op vervanging door een soortgelijk artikel uit dezelfde prijscategorie. Indien dit niet (meer) mogelijk is dan krijgt de klant zijn aankoopbedrag terug.

Buiten de garantie vallen gebreken aan artikelen, die zijn ontstaan als gevolg van normale slijtage, of door enige van buitenaf komende oorzaak. Bij gebruik dat in redelijkheid niet als “normaal gebruik” kan gelden, kan ook geen beroep op de garantie worden gedaan.

De garantie is niet van toepassing wanneer een artikel zelf is geverfd of verzaagd, schade door stoten, krassen, inwerking van vocht, onjuist gebruik, verkeerde reinigingsmethodes of nalatig onderhoud. Buiten de garantie vallen producteigenschappen van artikelen zoals verkleuring van stof, leer of hout en plooivorming in stof of leder zoals beschreven in de onderhoudsvoorschriften.

Geen recht op garantie bestaat, indien het artikel verkeerd of onzorgvuldig is gebruikt of gemonteerd, of indien zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van GewoonStoel.nl enige (herstel)werkzaamheden of wijzigingen aan het artikel zijn verricht c.q. aangebracht. Tenzij deze werkzaamheden of wijzigingen inherent zijn aan het in gebruik nemen van het artikel. Buiten de garantie vallen zelf veroorzaakte transportschade of schade ontstaan door het onzorgvuldig openen van de verpakking.

Inspectie en reclamaties

De klant wordt geadviseerd direct na ontvangst de bij GewoonStoel.nl aangekochte artikelen nauwkeurig te inspecteren. Reclames dienen zo snel mogelijk na ontvangst van de geleverde zaken te zijn ingediend.

Wanneer je van de garantie gebruik wilt maken, dient dit schriftelijk te worden gemeld bij de klantenservice van gewoonstoel.nl. De garantiebepalingen en koopprijzen die op het moment van aankoop gelden, worden bij verrekening gehanteerd.

Indien de klant een beroep doet op een door gewoonstoel.nl gegeven garantie, dient de klant gewoonstoel.nl binnen 14 dagen na ontvangst van het beroep op garantie, in staat te stellen het desbetreffende artikel te onderzoeken op het kantoor van de gewoonstoel.nl

Schade bij levering

Mocht bij het openen van de verpakking blijken dat het product is beschadigd of ontbreken, dan kun je contact opnemen met de klantenservice. Vul het contactformulier in en om je snel te kunnen helpen, vragen we je om duidelijke foto’s van de schade bij te voegen. De klantenservice neemt daarna contact met je op.

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar klantenservice@gewoonstoel.nl of ons contactformulier in te vullen. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil/. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.